Duiken op Mantanani - Reisverslag uit Mantanani Islands, Maleisië van Bianca - WaarBenJij.nu Duiken op Mantanani - Reisverslag uit Mantanani Islands, Maleisië van Bianca - WaarBenJij.nu

Duiken op Mantanani

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

28 April 2024 | Maleisië, Mantanani Islands

Goedemorgen! Hoe is jullie vakantie? Hopelijk genieten jullie van Koningsdag vandaag. Wie heeft er op de vrijmarkt gestaan? Wie heeft oranje tompoezen gegeten?

Vanmiddag wordt weer een reismiddag. Terug met de boot en daarna de auto naar Kota Kinabalu.

Eerst neem ik maar eens een heerlijke warme duik in de zee. Hierna een lekker ontbijtje met een prachtig uitzicht. Dat ga ik wel missen hoor!

Ik moet mijn tas uit mijn kamer halen zodat de kamer schoongemaakt kan worden. De eigenaresse gaat zelf namelijk ook mee naar het vaste land vanmiddag.

Om 11 uur moet ik bij de boot zijn voor het duiken. Het is druk. We varen naar een puntje van het eiland waar het politiebureau zit. Deze zit op deze plek om te voorkomen dat mensen illegaal het land in proberen te komen. Voor het politiebureau ligt een groot koraalrif. Elke duikstek heeft zijn eigen naam. Hoe denk jij dat deze duikstek heet?

Bij het duiken zie ik prachtig koraal. Iedereen is druk bezig met het opmeten en controleren hoe het koraal groeit. Er is geen afval te zien gelukkig! Wel de schade van dynamiet helaas.

Tijdens het duiken zie ik een hele mooie haai die ons heel spannend vindt, dus snel wegzwemt. Ook de schildpad die ik zie is bang voor ons en verdwijnt ook snel naar het wateroppervlak.

Na de duik staat er een heerlijke lunch klaar voor ons. En helaas is het dan alweer tijd om Mantanani te verlaten.

We springen op de boot en deze brengt ons in ongeveer 45 minuten terug naar het land. We hebben geluk. De eigenaresse gaat ons afzetten bij ons hotel bij het busstation. Zij moet toch die kant op.

Na een autorit van een uur stopt ze bij een klein marktje. “Hier hebben ze de lekkerste gebakken bananen!” zegt ze. Ik krijg ook een zakje. En inderdaad, wat zijn ze heerlijk!

Na nog een uurtje in de auto zijn we weer in Kota Kinabalu. Ik heb een buskaartje nodig voor morgenochtend. Want dan ga ik naar Telupid. Richting de jungle. Een lange busreis van 5 tot 6 uur.

Ik eet nog een heerlijke nasi en kip en kruip vroeg onder de wol. Morgen gaat de bus al vroeg!

Weltrusten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Juf in groep 2/3. Mijn reisblog speciaal voor de klas :)

Actief sinds 19 April 2024
Verslag gelezen: 43
Totaal aantal bezoekers 469

Voorgaande reizen:

21 April 2024 - 12 Mei 2024

Borneo, Singapore en india

22 April 2023 - 07 Mei 2023

panama

Landen bezocht: