Tijgers in ranthanbhore - Reisverslag uit Sawāi Mādhopur, India van Bianca - WaarBenJij.nu Tijgers in ranthanbhore - Reisverslag uit Sawāi Mādhopur, India van Bianca - WaarBenJij.nu

Tijgers in ranthanbhore

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

09 Mei 2024 | India, Sawāi Mādhopur

Op naar ranthanbhore!! Weer vroeg de wekker en op pad. Het is een lange rit en om 1 uur komen we aan in het hotel. We zouden eigenlijk het fort bezoeken, maar het is te druk vanwege een speciale feestdag. (Op het fort staat de tempel van ghanesh, deze God is erg belangrijk voor de hindoe bevolking.) Hier gaan ze dus massaal naartoe om het feest te vieren.

ik heb vanmiddag mijn eerste safari staan en morgen nog 2 en dan overmorgen nog 1.

Het park is verdeeld in zones. Elke tijger heeft een territorium van vele kilometers. Hierbij is het zo dat er in elk gebied van een mannelijke tijger een vrouwtje leeft. Zij leeft ook nog een deel in het gebied van de andere man. Hierdoor zijn in elke zone ongeveer 1 a 2 tijgers. Tenzij ze kleintjes hebben. De kleine tijgers blijven 3 jaar bij hun moeder tot ze hun eigen weg gaan.

wij hebben zone 2, 1,5 en 3.

Het is altijd heel veel geluk hebben als je de tijgers ziet… maar!!!

ik heb geluk!! Wauw!! Vlak voor mijn neus, op ongeveer 5 meter… (van het Digibord tot de tafel van Joël) komt een tijger baden!! Zo gaaf! Wat een prachtige tijger [e-1f405]. Haar naam is Nouri.

Wat heel tof was om te zien en horen, was hoe de andere dieren elkaar waarschuwden dat de tijger in de buurt was. Alles maakte lawaai!

• 11 Mei 2024 - 19:03

Emma Den Ouden :

Dat klinkt wel heel leuk, maar ook een beetje spannend hoor juf!

Welteruste en tot snel!

[e-1f600]