Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Bianca - WaarBenJij.nu Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Bianca - WaarBenJij.nu

Delhi

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

06 Mei 2024 | India, Delhi

Vanochtend ging vroeg de wekker, hup snel de taxi in naar de mooie luchthaven van Singapore.

Op de luchthaven zie ik deze keer zelfs een robot politie!! Kunnen jullie bedenken hoe hij boeven vangt? Ik probeerde Wesley nog zo ver te krijgen iets stouts te doen, maar dat wilde hij niet. Dus helaas heb ik geen actie foto.

Ik zie weer de ober robot. Deze keer ging hij eten brengen! Dat kan hij dus ook al!

Alles gaat hier supersnel op het vliegveld en ik ben zo door de douane heen. Vliegen maar! Op naar Delhi. Als ik morgenochtend het vliegtuig uitstap komen jullie net op school!

Het vliegtuig was zo leeg dat ik gewoon 3 stoelen voor mezelf heb en heb kunnen slapen! [e-1f60a]

Als ik op Delhi aankom, staan ze ons op te wachten. Ik krijg een rode stip op mijn hoofd (dit heet een bindi), dit zou me moeten beschermen. Ook krijg ik een bloemenkrans om, gemaakt van afrikaantjes. Dit is het symbool voor welkom, blij dat je er bent. Ik heb juf Sanne een foto gestuurd.

Ik voel me erg welkom en wat overweldigd.

We maken kennis met onze chauffeur voor de komende week. Hij zal ons overal heen rijden en altijd tot onze beschikking staan als we ergens heen willen. We hebben direct een lange rit voor de boeg naar Jaipur.

Wat is dat een beleving, overal hoor je toeteren. Auto’s, brommers enz halen langs alle kanten in, rijden met 4 naast elkaar waar er maar 3 kunnen en gaan soms zelfs tegen het verkeer in. Wat een chaos. Ik ben blij dat ik niet zelf hoef te rijden.

Er is veel armoede en als we even stilstaan wordt er op de ramen getikt door kinderen en vrouwen om te bedelen.

Er lopen regelmatig koeien op de weg. ( koeien zijn heilig in India)

Na een lange rit zijn we in het hotel. Tijd voor lekker eten en dan op tijd naar bed. Want…

Morgen ga ik op zoek naar wilde dieren! Dan ben ik weer bij juf Bianca’s wilde wereld [e-1f602]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Juf in groep 2/3. Mijn reisblog speciaal voor de klas :)

Actief sinds 19 April 2024
Verslag gelezen: 15
Totaal aantal bezoekers 535

Voorgaande reizen:

21 April 2024 - 12 Mei 2024

Borneo, Singapore en india

22 April 2023 - 07 Mei 2023

panama

Landen bezocht: